Kamis, 19 November 2015

Apa yang Boleh Anda Lakukan Untuk Deal Dengan peluh pada musim panas?

Apa yang Boleh Anda Lakukan Untuk Deal Dengan peluh pada musim panas?

Semasa musim panas adalah masa tahun apabila semua orang akan menjadi sedikit lebih panas daripada biasa. Bagi banyak ini adalah masa tahun bahawa terdapat beberapa masalah peluh. Tiada siapa yang mahu berjalan-jalan rasa berpeluh tidak mengetahui jika kebasahan itu menunjukkan dan sama ada atau tidak ada masalah bau. Terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk menangani haba musim panas.

Pertama sekali, minum air yang banyak. Ini penting kerana anda menghidratkan badan. Apabila ini berlaku anda akan menjadi sedikit sejuk dalam jangka masa panjang. Terus mendapat air yang banyak ke dalam sistem anda.

Mengambil lebih daripada satu pancuran siang hari. Sebahagian daripada ini adalah untuk berurusan dengan bau tetapi banyak ia adalah satu cara menyejuk badan. Apabila anda mandi sejuk, semuanya akan menjadi sejuk sedikit membuat anda berasa lebih baik.

Bekerja pada kehilangan berat badan jika anda membawa berat badan sekitar tambahan. Sebabnya ialah kerana apabila anda mempunyai berat badan tambahan ini, anda akan menjadi sedikit lebih panas dan berpeluh lebih.

Mencuci badan anda secara tetap untuk membantu mengurangkan bau. Jika anda mendapat semua yang dibersihkan, anda akan bau yang lebih baik kerana ia adalah bakteria pada kulit yang menambah kepada bau. Dengan kurang daripada ini, anda akan kurang bau walaupun anda menyimpan berpeluh.

Belajar bagaimana untuk berehat dan mengawal tekanan dan kebimbangan anda. Terdapat banyak jenis berpeluh yang disebabkan oleh perkara-perkara ini berbanding hanya haba di dalam bilik.

Pakai warna yang lebih ringan dan pakaian longgar yang nafas. Ini diperlukan untuk membantu anda berasa sedikit sejuk. Perubahan ini sahaja boleh membantu anda berasa lebih baik mengenai yang paling panas hari.

Pastikan anda memakai pelindung matahari. Ini bukan hanya untuk melindungi kesihatan kulit anda tetapi untuk mencegah selaran matahari. Apabila anda mendapat selaran matahari anda akan menjadi lebih panas sepanjang hari bermakna anda akhirnya berpeluh lebih. Mencegah kebakaran akan menghalang peluh tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar