Kamis, 19 November 2015

Apakah Lawan Penyakit Cara Terbaik Untuk Kesihatan yang Baik?

Apakah Lawan Penyakit Cara Terbaik Untuk Kesihatan yang Baik?

Bukankah 'pertempuran' istilah mengaitkan rintangan? Dapat kesihatan yang baik datang dari rintangan? Menurut Eckart Tolle, kesihatan yang baik timbul daripada penerimaan, tidak rintangan.

Dalam bukunya, A Bumi Baru, beliau bercakap tentang perang sebagai satu set minda. Untuk berperang dengan seseorang atau sesuatu, anda impersonalise 'musuh', membolehkan, bahkan menggalakkan, berfungsi (seperti yang dia panggilan itu, tidak siuman) tingkah laku yang dikenali sebagai pertempuran.

Sama ada anda memerangi sebuah negara, seseorang atau penyakit anda akhirnya mengukuhkan ia, yang bertentangan dengan tepat apa yang anda mahu capai. Apa yang menentang, sebenarnya, berterusan. Beberapa contoh di Amerika Syarikat (dan mungkin di seluruh dunia), termasuk:

1. Perang terhadap dadah telah menyebabkan peningkatan besar dalam penggunaan mereka sejak beberapa dekad yang lalu.

2. Perang terhadap jenayah telah menyebabkan peningkatan sebanyak penghuni penjara adalah lebih 200% dalam beberapa dekad.

3. Kanser semakin meningkat pesat, walaupun 'perang' yang diisytiharkan terhadapnya.

4. perang ke atas penyakit telah menyebabkan rawatan perubatan menjadi punca utama kematian yang ketiga, selepas jantung dan kanser, menurut Jurnal Persatuan Perubatan Amerika.

Jadi berjuang, atau perang, jelas tidak berfungsi.

Sebaliknya, rawatan homeopati mempunyai sudut pandangan yang berbeza mengenai penyakit. Ia tidak merawat penyakit sebagai musuh. Sebaliknya, homeopati merawat ketidakseimbangan anda, yang membenarkan kemasukan penyakit. Dengan mengembalikan keseimbangan semula jadi anda, anda kini berada dalam kedudukan untuk menyembuhkan diri sendiri. Sistem imun anda mampu, sekali lagi, untuk berfungsi seperti yang sepatutnya, kerana ia telah direka untuk.

Perang terhadap penyakit bukan sahaja mewujudkan lebih ramai orang sakit tenat (dan haiwan), ia juga mewujudkan pelbagai penyakit baru.

Adakah masa untuk perubahan radikal dalam bagaimana anda melihat kesihatan? Mungkin ia adalah lama tertangguh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar