Kamis, 19 November 2015

Penggunaan Tambahan Semasa Penyusuan

Penggunaan Tambahan Semasa Penyusuan

Pada suatu masa dahulu ia telah menganggap bahawa plasenta membentuk penghalang untuk mengelakkan perkara-perkara ibu itu mengambil daripada menjejaskan bayi. Malangnya, idea penghalang plasenta sebahagian besarnya telah terbukti mitos. Apa sahaja yang ibu mengambil, makan atau minum mendapat diluluskan hak untuk kanak-kanak. Itulah sebabnya terdapat banyak amaran berhati-hati pada ubat-ubatan.

Hal ini juga berlaku laktasi. Tidak ada perlindungan untuk anak anda kecuali rasa baik anda. Terdapat dua cara ini adalah maklumat penting. Salah seorang daripada mereka mempunyai kaitan dengan sakit perut bayi. Makanan tertentu boleh menyebabkan masalah anak anda, seperti bawang, cili merah dan bawang putih. Bagi tempoh enam bulan pertama, mengelakkan makanan ini adalah demi kepentingan terbaik kanak-kanak anda ... dan isi rumah anda. Terdapat cenderung untuk menjadi makanan lain yang melakukan perkara yang sama, jadi menonton untuk mereka supaya anda tidak tahu untuk makan mereka lagi sehingga kanak-kanak itu telah mencapai umur membolehkannya untuk mengendalikan.

Cara kedua ini adalah penting dari segi perubatan. Banyak makanan tambahan herba dan juga teh boleh menyebabkan masalah kedua-dua untuk anda dan untuk bayi. Sesetengah nipis darah, menjadikannya lebih mudah untuk berdarah dan lebih sukar untuk darah membeku. Lain-lain menyebabkan mengantuk dan kelesuan. Beberapa secara terang-terangan akan menyebabkan kecederaan fizikal yang berpanjangan.

Herba yang anda boleh Gunakan

Cinnamon: Sebagai minuman sekali-sekala, ini adalah teh herba yang agak selamat. Satu-satunya amaran untuk menggunakan ia adalah jika anda mempunyai masalah dengan tahap gula dalam darah. Batangnya boleh menurunkan gula darah di dalam kedua-dua anda dan anak anda, terutamanya jika anda minum banyak daripadanya.

Lemon: Kedua-dua air limau dan teh dari semangat yang tidak boleh diterima. Ia juga menyediakan beberapa vitamin C, yang berfaedah. Terdapat peluang sedikit sakit perut dengan lemon, jadi perhatikan tanda-tanda nyaring menangis dan perut buncit.

Orange: Seperti lemon, ada manfaat tambahan vitamin C. Ia sering dicampur dengan kayu manis, dan ia adalah gabungan lazat. Terdapat peluang yang kurang kolik dengan oren.

Raspberry dan Raspberry Daun: Bukan sahaja ini teh yang selamat semasa penyusuan susu ibu, ia boleh memberi manfaat kepada anda. Hal ini terutama berlaku daripada daun. Mereka boleh membantu nada rahim dan mendapatkannya kembali ke saiz normal selepas kelahiran anak anda.

Rose Pinggul: Buah rumpun pohon bunga mawar, yang masak selepas kelopak jatuh, membuat teh yang sangat baik. Ia adalah sedikit gula dan tinggi dalam vitamin C. Ia adalah tambahan yang kerap untuk menyediakan teh kedua-dua untuk rasa dan warna secara komersial.

Apabila memilih makanan tambahan yang selamat atau teh, ia adalah yang terbaik untuk pergi dengan produk disediakan secara komersil melainkan anda menuai sendiri. Sebahagian besar daripada mereka akan memberitahu anda jika ia adalah selamat untuk ibu-ibu menyusu, jadi periksa label keluar.

Herba untuk Elakkan

Cascara Segrada: Ia adalah julap herba agak popular, yang memberikan anda petunjuk tentang mengapa anda mungkin mahu mengelakkannya. Ia boleh menyebabkan kekejangan, sakit perut, loya dan pasti cirit-birit pada bayi.

Adas: Herba ini telah digunakan selama berabad-abad untuk membantu menggalakkan pengeluaran susu. Ia agak selamat apabila digunakan dalam jumlah makanan, tetapi minum teh ia boleh membawa kepada keadaan neurologi yang serius pada anak anda. Ini adalah lebih benar jika kanak-kanak itu lebih muda daripada tiga bulan.

Licorice: Ia dikatakan bahawa likuoris akan meningkatkan pengeluaran susu, tetapi kesan sampingan yang boleh menyebabkan masalah. Satu adalah kandungan gula; sangat tinggi gula. Yang lain adalah kecenderungan ia mempunyai untuk meningkatkan tekanan darah.

Sage: Jika anda tidak bersedia untuk bercerai susu kanak-kanak, anda mungkin mahu mengelak daripada memakan bijaksana. Ia sering disyorkan mengeringkan aliran susu semasa bercerai susu, maka ia akan memberi kesan negatif yang pasti jika anda mahu meneruskan penyusuan susu ibu.

Ia adalah dinasihatkan untuk membincangkan apa yang anda mengambil dengan doktor anda dan pakar kanak-kanak anak anda. Beri mereka senarai lengkap apa yang anda ambil, sama ada ia adalah ubat atau makanan tambahan. Ini akan membantu mereka menjaga kedua-dua anda dan anak anda selamat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar